Hur får man mönster på naglarna?

Ja, nu kommer äntligen ett bättre svar på den frågan jag fick förut när jag lade ut ett inlägg med olika mönster på mina naglar som jag gör själv. Missade du det inlägget? Klicka här! Nu kommer det steg för steg hur man gör i bilder, vet att vissa är helt ur fokus men det är inte lätt att fota själv medan man sitter med blöta naglar, men ni ser ändå själva steget! Jag valde att visa med leopard nagel mönstret eftersom det var väldigt populärt, so here we go!
Här är grejerna man använder sig av, plattorna med olika mönster som man kan välja plus stämpel och skrapa och självklart speciallacken. Det fungerar inte med vanliga nagellack! Det svarta är färgen på själva mönstret(vi har fler färger men nu skulle jag ju bara använda mig av svart) och det genomskinliga(top coat) tar fram mönstret istället för att det är matt och fult så blir nageln len och glansig och det svarta kommer fram på ett helt annat sätt!
Måla naglarna i den färg du vill ha, som grundlack fungerar alla lack bra.
Välj det mönster du vill ha!
Täck över mönstret med färg!
Nu är det dags att skrapa bort den överflödiga färgen som ligger uppe på plattan, bara det som sjunkit ner i mönstret ska vara kvar för att det ska bli ett mönster på stämpeln istället för en stor färg klick.
Ser ni att det är svart färg i det ner gjutna mönstret? nu trycker man stämpeln över mönstret!
Då fastnar mönstret på stämpeln och nu trycker du bara stämpeln på nageln så fastnar mönstret som du vill( man får ju sitta och rikta stämpeln på nageln för att få mönstret just där man vill ha det)
Sen när man satt mönster på alla naglar så använder man top coaten, som man bara drar över nageln som ett vanligt genomskinligt lack! Klart :)
Resultatet!
När man fått in vanan(det kan vara krångligt i början) så tar väl detta 20minuter kanske? Så det går fort och är enkelt! Jag hoppas verkligen att ni har förstått vad jag menat och visat, borde ju inte gå att missförstå men om ni inte fattar så är det bara att lämna en kommentar så förklarar jag tydligare över det du undrar :)
Hoppas ni är nöjda!
PUSS

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej!

Var köpte du stämplarna och mönstren och de? :)

Vill verkligen ha det!:D

2011-05-16 @ 16:18:27
Postat av: Cissi

Hejsan :) Jag undrar också vars du har köpt stämplarna?



Mvh Cissi

2012-02-15 @ 23:05:10
Postat av: dwgzjc

Dideyepac gere egaw uq ac begec, yu qiviritaro osu sasacuhed ilosacariz sab osixariv!!!

2012-10-16 @ 04:40:43
URL: http://www.duboxesu.com
Postat av: unexoh

Mit nodoli zo ulecewurub, sef us neyejupih, ax!

2012-10-16 @ 05:03:27
URL: http://www.gevuwuzo.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0