Älska mig

Det var den här filmen jag såg igår kväll, min vän Hanna tipsade mig om den. Det är en svensk film som Handlar om Alice, 15år. Hon blir mobbad och man ser att vissa bryr sig men ingen gör något. Familjen vet ingenting och hemma är hon nästan som vanligt. Filmen är jätte bra för den visar exakt hur det är på otroligt många skolor i Sverige och förmodligen i andra länder också. Om jag får gissa så tror jag inte att det finns en ända skola i Sverige där det inte pågår någon slags mobbning. Och det är så hemskt! Jag hatar mobbning, från djupet av mitt hjärta, tro mig. Så jag tycker alla borde se den här filmen, många har nog redan sett den och jag fattar inte hur jag kan ha missat den? Men den är i alla fall så verklighetstrogen som den kan bli och den får full pott 5/5, 100/100, ja allt man kan ge den, och jag hoppas att alla som ser den får sig en liten funderare på hur sjukt vårt samhälle är i vissa fall. Och det viktigaste av allt, vi måste göra något åt detta! Den går att se hela filmen på youtube, skriv bara älska mig del 1 så kommer det upp :) Jag hoppas ni tar er tid för att se den, unga som gamla!
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0