Cold as ice

Det är verkligen jätte kallt ute, usch. Vill ha sommar, sol och VÄRME nu! Pappa och jag var iaf på affären och handlade lite grann sen kom vi på att vi kunde åka ut till kyrkan och tända ljus på farmor och farfars grav, så vi körde till statoil och köpte ljus och sen ut till kyrkan. Väl där så finns det ingen gång alls till graven, alla gravar var översnöade men jag kämpa mig fram med snö upp över knäna och börja leta fram deras grav, sopade bort så mycket snö som möjligt och tände dem 2 marschallerna(stavning?). Det som slog mig var att det fanns inte en ända gång till någon grav, inte till någon?!  Är det aldrig någon som tänder ljus lite då och då för att man tänker på personen eller är det för att folk vet att det är så grymt mycket snö och bli lata eller vad är grejen? Förstår väl att vissa gamlingar inte kan hålla på och ta sig fram i snön, men någon liksom? Aja, det var bara en liten tanke :)
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0