Smycken som betyder något

Alla har vi nog smycken som betyder något extra för en och har jag tagit fram några, har ännu mer men orka inte hämta fram dem. Så tänkte berätta lite om varje smycke för er :)
Så vi börjar med första halsbandet från vänster. Det halsbandet fick jag nu i Julas av min bästa vän, jag hade velat ha det länge och det visste Hanna så snäll som hon är fick jag det i julklapp av henne och jag hade inte kunnat bli gladare! Älskar det :)
Nästa Halsband fick jag av min mormor för något år sen när jag fyllde år, färgen på den lilla stenen i hjärtat är min månadssten eller vad det heter. Och jag älskade det från första gången jag såg det, Jag gillar sådana här lite diskretare smycken och det här kan man ha till allt och tro mig i perioder har jag det på mig varje dag.
Det tredje guldhalsbandet fick jag som konfirmations present av mina föräldrar, jag fick välja ut det själv eftersom jag inte ville ha något kors. Det var liksom kärlek vid första ögonblicket, det här halsbandet använder jag bara ibland, är så rädd om det hehe. Men det är nog ett av de finaste halsbanden jag äger.
Det 4:e halsbandet använder jag aldrig nu, jag använde det mycket i 6:an när jag fick det, men jag tycker inte det passar till så mycket men ändå så betyder det mycket för mig eftersom jag fick det av min farfar, den personen jag saknar mest av allt och också den personen som var en av dem mest betydelsefulla människorna i mitt liv. Jag antar att himlen behövde ännu en ängel.
Sen har vi armbandet, det köpte min mormor till mig i Spanien, jag hade inga pengar med mig den dagen och det fanns bara ett armband kvar och jag ville ha det så mycket och mormor såg det på mig, så köpte hon det till mig :)
Sen har vi första örhängena till vänster, använder dem aldrig längre men jag kan aldrig lägga undan dem för jag fick dem av min lillebror någon gång när vi var små, han hade valt ut dem själv och gav mig dem som en överraskning. Tycker det är så gulligt hihi :)
Sen har vi dem fina paljettörhängena. Dem fick jag av en tjej som heter Joumana. Hon är make up artist och sminkade mig ett antal gånger när hon bodde här för några år sen och hon hade massor av fina örhängen som hon samlat på sig och jag älskade dem allihopa. Det var så jag fick min idé att samla på örhängen, har ganska många faktiskt. Dem här och många fler fick jag av henne en gång, hon sade att hon använde dem ändå inte så jag kunde ta dem, och jag kan nog inte beskriva hur glad jag blev haha, för dem andra örghängena var minst lika fina och då älskade jag lite större örhängen så alla dem paren användes flitigt i 2år :)
Ja, det var bara lite om smycken som betyder något för mig :) Har ni något speciellt som betyder extra mycket för er? Berätta gärna!
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0