Vänder det nu?

Ja idag har jag varit hos doktorn. För undersökning och diskussion om varför jag varit så mycket sjuk och mått så otroligt dåligt fysiskt i snart ett år. Efter lite prat och koller så är det blodtrycket det faller på. Jag har lågt blodtryck vilket ger symtomen jag haft som är svimningar, ofta huvudvärk och yrsel. Sen varför jag blir så ofta förkyld vet jag inte men det är väl bara att hoppas det försvinner någon gång. Sen fick jag även ny astma medicin då min förra dos var för liten och därför inte hjälpt när jag konstant haft jobbigt att andas. Så hoppas det hjälper nu!
 
Men sen väntar jag även på en remiss för att åka in till sjukhuset och mäta hjärnans aktivitet för att kunna utesluta epilepsi. Tror dock själv inte att jag har det men det finns i släkten och det är alltid bäst att undersöka för att kunna utesluta något. Sen ha jag ju även kommit igång med att gå till sjukgymnasten så min nacke börjar sakta men säkert bli lite bättre också, även fast den aldrig kommer bli bra, men är inte riktigt lika spänd nu efter några behandlingar vilket är skönt. Så nu måste jag börja träna, för mitt hjärtas skull för att få upp blodtrycket som doktorn förklara och även stärka upp nacke och rygg men där får jag ta det lugnt då det inte är bra att träna när jag fortfarande har så ont. 
 
Jag hoppas verkligen att allt vänder nu! Jag är så otroligt trött på att alltid vara sjuk och faktiskt missa mycket i livet. För det är så det har känts det här året. Missar jobbtillfällen, för trött för att orka umgås med människor och skolan går åt helvete känns det som. Ska göra mitt bästa för att träna så ofta som möjligt men även få resten utav vardagen att fungera, det är stor skillnad när man inte bor hemma länge! Nu är det dags för tvättstugan igen! 
 
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0