Falling apart

Det känns som om hela min kropp är påväg att kollapsa, bara falla samman helt och hållet. Jag är så slut som människa och jag är 19år gammal. Det är inte normalt! Men jag orkar inge mer nu, det är helt sjukt hur mycket press skolan sätter på en. För det är det enda i mitt liv som får mig att må dåligt just nu. Är det verkligen meningen att man aldrig ska få ha en ledig dag i veckan? Så som det är nu så finns det inte en chans till det!
 
Och här ligger jag i sängen och gråter och skakar av frustaration över att jag inte lyckas hitta kraften till att orka sätta igång med den långa listan av plugg som måste fixas och som toppen på allt har man praktik just nu också där man ska prestera bra och lära sig tusentals nya grejer. Jag kan sova dygnet runt och jag blir ändå inte utvilad. Just nu känns högskola väldigt långt borta för jag orkar inte med den här skiten längre. Vet att det bara är ett halvår kvar i skolan men man har väl förfan ett liv att leva också? Just nu känns det inte så. Jag skulle kunna hoppa av idag och skita i att jag då slösat bort 2.5år för just nu är det bara för mycket. 
 
Jag vet inte vart jag ska börja, hur jag ska klara detta och vart den skolglada Nathalie har tagit vägen för nu finns inte ett spår av henne kvar. Jag känner mig bara tom, helt jävla värdelös. Som avslutande ord kan jag också säga att jag känner den känslan som jag trodde att jag aldrig skulle känna, att jag hatar skolan. 
Ovan har ni min stressande "lilla" lista..

Kommentarer
Postat av: Emily

Kämpa på natta!! Även om det känns nästintill omöjligt just nu att göra klart allt så kommer du lyckas! Har du lyckats bra hittils, fixar du halvåret som är kvar. Jag tror på dig och hoppas innerligt att du fixar det här så du står på flaket och är nöjd över din prestation under dina tre år på gymnasiet! Ge inte upp nu när det är så lite kvar, kämpa kämpa! Förstår att det mesta är stressande nu när du har både praktik och plugg men ta en dag i taget och stressa inte upp dig själv allt för mycket!
Jag kommer vara precis lika stolt som dig när du tar studenten, just för att du fixar skolan så bra och är en hjälpande hand när andra behöver din hjälp! Skickar lite styrkekramar från mig till dig, you can do this!<3

Svar: Jo jag försöker! Tack för det Emily! Stor KRAM! <3
Nathalie

2013-01-23 @ 18:27:53
URL: http://emiilygran.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0