Mycket nu..

Ja nu har jag sökt högskola för hösterminen. Har blandade känslor inför det, vet inte helt vad jag vill, vill så mycket annat i livet än att plugga också men jag vet att det är jätte viktigt. Men sen kommer alla funderingar upp, kommer jag klara av det? Vad fan är en tenta och hur går en sån till? Har jag tagit mig vatten över huvudet nu? Hur fan ska allt gå?
 
Men ändå känns det bra för det är vad en del av mig vill, även fast jag är otroligt skoltrött. Jag vill inte stanna som undersköterska med en kass lön och något som jag inte kan tänka mig jobba som hela livet, iaf inte på en gruppbostad tillexempel. Jag älskade min praktik på sjukhuset, den var den bästa någonsin så det känns på någo sätt väldigt rätt.
 
Så jag har sökt till sjuksköterska och att bli barnmorska är ju den stora drömmen. Men törs inte hoppas på något, mitt högskoleprov gick sämst, fick 0.55 som inte kommer ta mig någonstans typ och mina betyg är inte heller dem bästa, har några MVG:n men även några G:n i sånna kurser jag tyckt varit skittråkiga och inte försökt i vilket jag kanske ångrar nu men gjort är gjort och nu får jag väl helt enkelt bara vänta och se.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0