Lyckligt lottad

Idag har inte varit en bra dag, jag har mått allmänt dåligt och bara haft en sån där dag när man tillslut inte orkar mer och exploderar ut i tårar. Vilket leder till att man känner sig ännu jobbigare mot sin partner. Men jag är trött på att vara sjuk nu. Jag blir fan jämt sjuk, jämt! Nu ska jag rabbla upp allt som jag kommer på just nu. Jag har en fot som är infekterad och måste äta penicillin, jag har haft feber i två dagar nu, jag har tappat min aptit och inte kunnat behålla maten, den har kommit rakt ut igen, jag har nageltrång som gör för jävligt ont och så sover jag dåligt på grund av mina polyper då jag knappt kan andas så troligtvis syresätter jag mig inte så jätte bra på natten vilket resulterar i att jag är ständigt trött. Och det hjälper ju inte heller att jag inte är intresserad av träning eller att jag är så kräsen att de mesta som är nyttigt skulle jag aldrig äta. För jag vet att det är viktiga faktorer för att man ska må bra! Men när man jämt är sjuk då? När man jämt är stressad och det alltid finns något som behöver göras? Det blir en ond spiral och jag är längst ner på den just nu känner jag, jag mår piss rent ut sagt och är helt slut. Så en kväll som denna när jag har varit småtjurig hela tiden och sen bara störtbölar, ja då tycker jag synd om Jocke. Men det är även då jag inser hur fin han är min Joakim. Han lyssnar och tröstar och låter mig ligga i hans famn och förklara hur värdelös jag känner mig och han säger alla dem där fina orden som ändå får humöret och vända fast man egentligen fortfarande bara vill gråta. Men på något magiskt sätt så får han mig att komma tillbaka och inse att ibland mår man sämre och vissa dagar är bara skit. Så nu när han ligger här och håller om mig och snarkar lätt i mitt öra så har jag helt plötsligt glömt bort att jag nyss var så ledsen. Och jag inser hur lycklig jag är egentligen. Jag ligger här i världens finaste människas famn och han vill ha mig här. I slutet av dagen så är det allt som är viktigt för mig, hur piss man än mår ibland(vilket man även måste få må) så vet jag att jag egentligen mår bra, att det bara är en extra påfrestande period just nu med mycket jobb och stress och det får han mig att förstå, han får mig att tänka efter. Han är mitt allt, jag älskar honom så mycket att ord inte räcker till. Han är viktigast för mig och för honom kommer jag alltid göra allt jag kan och lite till! Om jag skulle få ändra något i mitt liv så skulle jag försöka hitta honom tidigare så jag fick älska honom längre. Min fina skatt, min solstråle, min klippa! Jag älskar dig Joakim ❤️



Kommentarer
Postat av: Jocke

Jag är också lyckligt lottad

Svar: <3
Nathalie

2014-02-13 @ 14:40:15
Postat av: Ninni

Nu fick jag tårar i ögonen! Så fint skriver av dig Nattah!
Jag är glad att Jocke har hittat dig, och du honom :) <3

2014-02-18 @ 03:27:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0