Regnig & tråkig dag!

Därav den dåliga uppdateringen, finns inge kul alls med den här dagen! Efter att ha pratat med Hanna tidigare idag så satt jag och räknade matte i 1 timme & 45minuter! Så himla tråkigt och svårt men jag förstod typ allt, kanske 3 olika tal som jag måste fråga läraren om sen. Hanna påminde mig idag att det är matte prov nästa tisdag(inte kommande veckan) vet inte riktigt hur jag ska klara det. Känns lite jobbigt, men jag orkar faktiskt inte satsa på mer än ett G i matte för det skulle bli för jobbigt. Men efter att jag är klar med det här blogginlägget ska jag plugga på egenvården som det är prov på NU PÅ TISDAG!! GAAH, PANIC! Jag kommer inte kunna alla fallen utantill. För er som inte fattar vad jag menar nu så är det så att vi har fått 14olika fall som är ungefär såhär:
  1. Lena, som är rullstolsburen, och du har varit ute och gått en kall vinterdag. När ni kommer hem ser du att Lenas hud på foten är vitfläckig och den har sämre känsel i tårna och under fotsulan än vanligt. Hur kan du hjälpa henne på bästa sätt? Hur förebygger du köldskador?
  2. Hur behandlar du en stukad fot? När bör du uppsöka en läkare?
  3. Klas 5år är förkyld och har fått feber, morgontemp 38.5C och eftermiddagstemp 39.8C. Han är allmänt påverkad av sin feber. Hur skulle du behandla klas samt vilka råd skulle du ge föräldrarna.
Där har ni 3olika fall, och alla handlar om olika saker, magsjuka, ormbett, skavsår, svamp, brännskador & mjäll bara för exempel. Och jag ska kunna utantill hur man botar alla olika 14 fall, Good luck säger jag bara, det kommer inte gå, för det är inga korta svar som gäller om jag säger så! Usch, ni får höra på tisdag sen vad jag tyckte om provet!

Men nu ska jag kolla min mail och skicka iväg lite mail. Sedan blir det nån film som börjar klockan 7. Sen blire en dusch efter filmen och så ännu en film. Får plugga på egenvården imorgon hela dagen :)

PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0