Jobba natt

Ja jag jobbar natt inatt, började kvart över 9 och slutar kvart över 7 imorgon. Klockan har precis passerat 00.00 och jag är redan jätte trött. Fast det beror nog på att jag har jobbat 6.45-15 idag också, kommer alltså vara vaken i över ett dygn, ni kan ju gissa vem som kommer sova bort hela fredagen imorgon haha.. Börjar känna nu att det blivit lite för mycket jobb på sistone. Men det är så svårt att säga nej när dem ringer och behöver vikarie man vill ju bara vara snäll och ställa upp. Och om jag ändå inte har något planerat så kan jag ju lika gärna jobba, men börjar inse nu att man behöver lediga dagar också när man bara är. Imorgon skulle jag ha vart ledig men eftersom jag jobbar natten också nu som jag egentligen inte skulle ha gjort från början så kallar jag det inte att vara ledig imorgon när jag liksom kommer sova bort hela dagen! Sen jobbar jag liksom lördag och framåt igen. Men när den här veckan är klar så har jag gjort 4 av mina 8veckor den här sommaren vilket känns ganska skönt! Har ju en vecka lov innan skolan börjar igen himla tur det! PUSS


Kommentarer
Postat av: Mami

Ingen som tackar dig när du är "snäll", din kropp kommer säga ifrån på ett eller annat sätt förr eller senare. Det är inte ditt ansvar att kommunerna inte har fler vikarier...
Du är jätte duktig gumman, men du måste vara rädd om dig och faktiskt ha ork till annat än jobb.
Älskade unge <3

Svar: Nej det kanske det inte är men du vet ju hur det är.
Nathalie

2012-07-13 @ 09:20:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0