Hola :D

Att sitta på internet café här i Spanien är ganska dyrt och att surfa i mobilen ska vi inte äns snacka om. Det kostar cirka 19kr/minuten. Aldrig jag går in på intenet då liksom. Men iaf, ikväll så gick jag mormor 2 och Janne på en promenad. Mormor ligger hemma och sover i lägenheten. Iaf vi stannade till hos deras kompisar i en lägenhet 30m bort från deras. Då erbjöd dom mig att sitta vid datan medan dom sitter och dricker lite vin. Jag blev såklart överlycklig! hihi, nu kan jag ju uppdatera bloggen så ni får veta vad jag gör om dagarna och så.

Så nu ska jag berätta lite vad jag har gjort hittills. Första dagen solade jag och ja, jag smörjde in mig. Men tro fan att jag har bränt hela framsida kropp!! Jag får damp, asså vafan, jag ser ut som en jävla räka?! haha, svider gör det också. Det röda har inte gått bort än och nu har det gått några dagar. Sen så fick jag såklart mens andra dagen här i Spanien. Men första dagen så stack vi till Stranden så jag kunde få bada i havet iaf en gång, sen badade jag i poolen på kvällen. Så himla skönt! Vi var på stranden igår också och fika på strand cafét. Det var gul flagg, alltså varning. Jag har aldrig sett så här stora vågor! Aldrig! Men det var kul att se :) Men iaf jag har inte blivit så brun eftersom jag brände mig första dagen :( Menmen..
Idag var vi iaf på den stora marknaden här i Torrevieja. Den var så stor att vi han inte gå igeom hela för den öppna ca 10 och stänger vid 2 igen. Så man hann inte allt, tyvärr :( Men jag har iaf köpt 2 par jeans shorts, 3 olika toppar, capribyxor till mamma, smycken, skor,klänning, väska och en liten sak till min lillebror. Det har gått på cirka 1000kr, fatta vad billigt det är. Jag skulle vilja ha shoppat mer men vi hann ju som sagt inte igenom hela :/ Men jag har iaf testat på min spanska och dom fattar vad jag säger!! :D haha, sen fattar inte jag alltid vad dom svarar men det är en annan sak haha.. Nej men det är verkligen jätte kul iaf. Och här är människorna trevliga, till skillnad från arabländerna, där rycker dom ju i en och skriker osv.. Så himla skönt att slippa det här :)

Sen har jag hittat världens godaste chokladkaka här också, inte bra asså men så jäkla gott! :) Ska köpa med mig några hem haha. Så jag ska ta bild på det. Sen har jag ju en systemkamera som är jätte bra men jag har inte riktigt förstått mig på den, men nu har jag fått veta att Janne är jätte duktig på kameror så han har lärt mig och visat saker som jag aldrig haft en aning om förut.. Hur man får djup i bilden och olika ljus och hur fort kameran tar kort och avstånd osv.. Så det är jag jätte tacksam för ;)  Men nu orkar jag inte sitta här mer, ska kolla om dom har druckit upp sitt vin så vi kanske kan gå hem till våran lägenhet så jag kan få sova för jag är enormt trött, man blir det in den här värmen. Men vi hörs på tisdag om jag inte får chans till dataor igen tidigare.


PUSS


Kommentarer
Postat av: Mamma

Låter ju underbart gumman =)

Men du nämner inget om maten där? Hahaha...

Räknar dagarna tills vi ses igen!

Puss & kram

2010-06-27 @ 13:07:56
Postat av: Jennie

Åå de låter helt underbart! =) Vilket fint kort jag fick :) hihi :) tack så jätte mkt! <3 Vi får träffas när du kommer hem! =) pusssss<3

2010-06-28 @ 16:04:01
URL: http://jeenniieek.blogg.se/
Postat av: nathalie

2010-06-28 @ 22:24:30
URL: http://nathaliiieb.blogg.se/
Postat av: nathalie

haha maten är okej:)



Jennie, vi måste träffas :D Tänkte att det kanske var kul att få ett vykort hah:)

2010-06-28 @ 22:26:12
URL: http://nathaliiieb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0