OBS! Låååångt inlägg :D

Asså nu kommer ett ganska långt inlägg där jag ska berätta om hela min dag igår. Sorry att jag inte orkade blogga förresten, var helt slut sen så pratade jag med Hanna i telfon i över 2timmar tror jag. Mycket man måste prata om och planera när man inte träffats på en vecka ju! :)

Men nu ska jag berätta om igår. Vi går upp tidigt på morgonen för att vara på flygplatsen 2 timmar före för att ha god tid att checka in, allt går jätte bra. Vi går igenom säkerthetskontrollen som vanligt och jag piper, fatta inte varför men iaf så börja dom att känna överallt, då menar jag ÖVERALLT! sen sätta foten på nån aparat som sa att jag var okej haha. Sen hade mormor packat ner sitt shampoo och tvål i handbagaget i stress så det tog dom ifrån henne haha.

Iaf efter det var klart så var det ju bara att sitta och vänta på planet skulle komma. Vi gick till gate 1 och ställde oss först i kön för att komma på planet, skit bra tänkte vi! Men då börjar allt, planet är försenat 2timmar och det finns inte längre nån gate man ska vara vid så vi sitter och väntar och glor på en sån där skärm att det ska komma upp vilken gate vi skulle till. Iaf tillslut ska vi till gate 7. Så vi skyndar dit. Då får vi vänta i yttligare kanske 45min innan vi får börja komma på planet, för en rad med stolar, 3st allså var trasig så 3 passagerare kunde inte åka med hem så dom ville ha 3frivilliga att stanna för att ta ett plan ner till Malaga och sen därifrån till Stockholm, tror ni nån vill det eller? Nej såklart. Nu var klockan typ halv 2 och jag hade inte ätit nån frukost! Hungrig som fan. Så dom plockar iaf ut dom 3 som checka in sist att dom får inte följa med, tur att vi typ var först då haha.
Iaf, vi kommer ombord på planet och alla tar jätte lång tid på sig att sätta sig på sin plats. Och jag sätter mig vid fönsterplatsen på våran rad fast jag egentligen ska sitta i mitten, då kommer gubben som har plats vid fönstret och jag frågar snällt om det är okej att jag sitter där för jag är jätte rädd. Nej det går absolut inte, för där ska han sitta. Okej tänkte jag. Så jag flyttar på mig och han börjar lägga sitt handbagae i hyllorna som är ovanför. Asså behöver inte gå in på detalj men han var värtsa psykfallet!! Så jag var fan rädd att sitta bredvid honom. Men iaf, då börjar piloten prata, han bah: Aah vi har haft förseningar sen igår för vi har haft tekniska problem och nu har vi missat våran slotts tid så vi kan inte lyfta förns om 2timmar. Alla ba nej, ska vi vänta 2timmar yttligare?!
Medans jag sitter där och skiter i att det kommer ta ännu längre tid, jag hör bara att det är tekniska problem med planet och att vi kommer störta och jag kommer dööö! :( Asså jag har aldrig i hela mitt liv vart så rädd förut! 
     Men då helt plötsligt så avbryter piloten mina tankar och säger om alla sätter sig nu så får vi lyfta om 2min. Alla sitter på sin plats på typ 1sekund för alla vill hem. Sen vet ni den vanliga säkerhets genomgången på planet, den brukar ju ta några minuter, den gick på typ en halv minut haha. Sen lyfte vi och jag satt där bredvid mormor och det där psykfallet och tårarana bara rinner ner för min kind och jag tänker typ nu dör jag, NU dör jag, buhu.. Mer tårar och flygvärdinnan(det var bara killar) kollar jätte mycket på mig och jag skäms men kan inte sluta gråta för jag hade panik. Sen var vi iaf uppe på höjd och mormor bah ska du ingte ha en macka Nahalie och jag svarade va? Nej varför ska jag äta när jag ändå ska dö snart? Sen går min rädsla och panik ut över mormor, för när jag är nrevös, rädd och har panik samtidigt så blir jag arg på alla i min närhet. Stackars mormor, men jag sa faktiskt förlåt när jag började lugna ner mig! Men iaf åter nu till psykfallet bredvid mig, han har dragit ner sin grej för fönstret och sover?! och ändå så skulle han absolut sitta vid det där jävla fönstret?! DAMP på honom! Sen sitter jag där, livrädd och skit arg på alla och bläddrar i min tidning och försöker koncentrera mig på att faktiskt läsa fast jag bara vill gråta. Då går mormor iväg en sväng och sen när hon kommer tillbaka så hade hon prata med den där flygvärdinnan(killen) om att jag är sådär rädd så han skulle försöka kolla om det fanns en chans att jag kunde få komma in i cockpit(stavning?) alltså längst fram i planet och prata med piloten så dom kunde lugna ner mig. Så när mormor kommer och sätter sig igen och berättar det där för mig att snart kommer flygvärdinnan och hämtar mig för jag ska in i cockpit så blir jag helt knäpp,jag bah nej gud vad pinsamt, jag vill inte!! Men sen tillslut så kommer han och hämtar mig och jag följer med honom fram. Så ringer han in till cockpit så dom öppnar dörren och släpper in mig. Det första man ser, det går liksom inte att undvika är utsikten rakt ut i ingenting så jag höll på att spy! Men sa inget utan jag satt där och prata med piloten och andrahandspiloten. Dom var jätte trevliga och snälla och förklarade mycket för mig och jag fick fråga frågor. Där inne fick jag även veta att det var inte planet vi flög i som dom hade haft tekniska problem med, och jag bah, det kunde ni inte ha sagt lite tidigare?!! Utan planet var försenat för dom hade fått åka upp till Luleå för att hämta ett nytt fräscht plan för att sedan flyga ner mot Alicánte. Och vet ni vad det tekniska problemet var med det andra planet som vi egentligen skulle ha flygit med var? jo det var en liten spricka i fönstret där framme i cockpit. Så då får man inte flyga med planet, vilket är bra tycker jag för säkeheten går ju alltid först! Så jag tycker att Norweigan är ett jätte bra flygbolag och det var trevlig personal och allt var ju bra tillslut. Men iaf, medans jag var inne i cockpit så var det nån som blev sjuk och fick ett njurstens anfall? vet inte vad det är. Så dom börja leta efter en doktor på planet och ambulans fick stå och vänta på arlanda när vi skulle landa så personen kunde få hjälp. Inte nog med det när vi väl landar så står där även en massa poliser. Då har det suttit en gubbe där bak i planet som var skit full och hotat människor bland annat en liten barnfamilj. Hemskt jue! Aah nu försår ni nog varför jag var trött igår och inte orkade något! Men idag ska jag iaf packa upp min resväska och kasta alla klädr i tvätten och så sen ska jag ladda in alla bilder i datorn. Kommer lägga upp mina bilder på facebook. Sen bara några här på bloggen, men jag vet inte om bilderna kommer ikväll eller imorgon..


Såhär ser jag ut just nu, inte kommit upp ur sängen än fast jag vakna 11.10 Gårdagens smink har man kvar också (Y) Snyggt! Eller inte.. Men har iaf inte haft foundation på en vecka nu, ska försöka sluta med det, bara täcka dom största finnarna lite med concealer så min hud kan få vila lite.

Nej men seriöst nu ska jag ta oc käka nått snabbt sen ringa Hanna och planera lite sen ska jag duscha, laga mat till mig och Kevin sen packa ur resväskan och sen börja med att iaf ladda in bidlerna i datorn :) Kan bli lite dåligt bloggande idag eftersom jag har lite att göra. Men nu kan ni inte gnälla har ju skrivit typ världens längsta inlägg så. Sen har jag säkert skrivit nått ord fel för jag orkar inte kolla igenom allt jag skrivit men jag antar att ni fattar :) Ska berätta mer om Spanien såklart, fast när jag har tid dvs. :)

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0