Tisdag då.

Ja, jag skulle ju ha följt med pappa idag, men så blev det inte. Har blödigt näsblod som fan inatt. Jag har haft problem med näsblod sen jag var liten så jag är van och vet att dagen efter är det bäst för mig att bara ta det lugnt. Iaf trodde först att att det skulle bli akuten för att få det att sluta, för ibland har jag inte slutat och har då fått åka in till akuten, en gång etsade(bränner) jag och en gång fick jag en tuss med blått medel som måste vart typ en halv meter lång upptryckt i näsan, jag lovar dem var uppe och pillade i min hjärna kändes det som! När dem tog ut tussen fattade jag inte ens hur det fått in den? haha.
Sov till 11 idag, sen låg jag framför teven och åt frukost för typ en timme sen haha. Har suttit och läst olika foto bloggar som jag följer och försöker lära mig mer om hur man fotar och om inställningar, objektiv, ljussättning, bländare, slutartid, ISO osv. Det är så grymt mycket mer än man tror. Jag börjar förstå lite grann nu och det kommer ta tid det har jag fattat nu! Vill bara ut och fota nu men det bara snöar och snöar. Sen om ett tag när jag känner mig redo så vill jag även ha någon som kan ställa upp som modell bara så att jag får öva på allt som jag nu har förstått spelar väldigt stor roll. Men först och främst av allt så vill jag ha mera kamerautrustning! Just nu har ja ju bara min kamera Nikon D3000 plus ett 18-55mm objektiv. Det jag vill ha mest av allt är en reflexskärm, fjärrutlösare, batterigrepp, och ett nytt objektiv, och att köpa nytt objektiv det är en djungel för mig! Sen kostar ju allt ganska mycket också.. Men man får väl ta lite i taget :) Men jag vill verkligen gå in mera för fotograferande, det är så himla kul. En perfekt hobby!
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0