Back home!

Ja så var man hemma i Sverige igen då och jag har aldrig längtat hem från en semester när man är utomlands(för jag älskar att vara utomlands, gillar inte sättet man tar sig dit på dock haha..) Men den här veckan har varit jobbig, jag ville bara hem varje dag, jag har räknat ner dagarna och timmarna, att vara utan min lilla Nico, det var för jobbigt. Vi släppte ju av honom hos mormor i Västerås och när vi var i Enköping så satt jag fortfarande och böla i bilen. Men det var jobbigt när vi skulle lämna honom och han förstod det och börja pipa och skaka. Jag vet att han har haft det jätte bra hos mormor, men det är ju min lilla valp och första tiden är ju viktig och det kanske låter sjukt men jag har legat på solstolen och varit "avundsjuk" att mormor kan gosa med Nico när hon vill och inte jag haha. Men nu ligger han här intill mitt ben och sover sötnosen, stor har han blivit på en vecka också!
Men Turkiet annars var bra, lite för varmt nästan dock, det är ett av dem varmaste länderna i världen just nu läste jag. Och jag bränner ju mig så lätt så första dagen även fast jag smörjt in mig i hög solskyddsfaktor så var jag bränd och det blev mycket skugga resten av veckan. Men jag lever hellre längre än att bli super brun, det har jag lärt mig nu. Fast jag kan typ inte bli brun heller. Knappt någon skillnad känns det som. Det kommer bilder så fort jag hinner ladda in dem, blir nog inte idag dock, landade ju 3 inatt och då har man nästan varit vaken i ett dygn innan man kom hem vid 6 imorse och kunde lägga sig och sova, så lite seg är man idag. Men har laddat upp med lite chips och dipp inför ikväll med någon film.
Eftersom ni vet hur flygrädd jag är så kan jag ju berätta lite snabbt om flygningen dit och hem. Dit gick det ganska bra, var lite blåsigt vilket är tillräckligt för att göra mig rädd men ja egentligen så var det en bra flygning. Men hem, ja jag vet inte vad jag har gjort för dumt här i livet för att alltid bli straffad med det jag hatar mest, att flyga i oväder. Det är mycket oväder över Europa just nu och och över polen var det åskoväder(vi flög ju nattplan som var ner släckt och helt plötsligt vart det klar ljust där inne, har aldrig sett blixtrar så nära och tydligt förut!) så då tändes ju bälteslampan för det skakade och höll på och när dem tänder bälteslampan så är det farligt för mig(jag blir knäpp i skallen när jag är rädd) så jag fick ju panik och fick inge luft. Men då fick jag komma in där framme i cockpit(andra gången haha), så fick piloterna lugna ner mig och förklara och svara på mina frågor haha. Men sen sa piloten såhär: Tror du att jag skulle ha ett jobb där jag riskerar mitt liv när jag har en 10årig dotter hemma som väntar på mig? Och då släppte det för mig. Dem är duktiga piloterna och flygvärdinnorna, vill verkligen ge beröm till Tuifly(fritidsresor)! Men nu tänker jag inte flyga på ett tag.
Nu ska jag ta och äta något, är jätte hungrig!
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0