Älskade hund!

Ja jag skrev inte om det igår men kan berätta lite snabbt vad jag gjorde igår. Nico väckte mig på morgonen, han har spytt igen. Han liksom står och hulkar och ut kommer massa skummig galla och sedan gallskriker han och hoppar upp mot mig helt stel och vill ha hjälp och jag kan inte göra någonting förutom att försöka lugna honom vilket blir svårt när jag själv blir så ledsen och rädd.


Iaf jag springer upp från källaren och märker att båda mina föräldrar har stuckit till jobbet och jag har ju liksom inget körkort eller bil så jag kan inte köra in honom om det blir akut. Paniken ökar men mamma kommer hem från jobbet iaf och vi åker raka vägen in till djursjukhuset där han undersöks och röntgas.


Det visar sig att han har akut gastrit. För att översätta det till er som inte förstår. Han har en irriterad mage, och förmodligen ett litet sår i magsäcken eftersom det kom blod första gången han spydde och eftersom han äter dåligt(för han har ont, vi har ju inte förstått varför han ätit så dåligt) så producerar ju magen ännu mera syra vilket fräter upp såret ännu mer i magen. Och det resulterar i att han spyr upp galla.


Vi var iaf hos veterinären i 4timmar och sen fick vi åka hem. Under resten av dagen igår så var han lite trött och idag när jag hade rastat av honom på morgonen och kom in så spydde han galla igen. Och just det glömde jag berätta, han har varit tvungen att fasta i 1,5dygn. Så imorse fick äta igen, men inte vanligt hundfoder utan kokt ris och fisk ska han äta i fyra dagar, plus medicin i 7dagar i tablettform 3ggr om dagen vilket inte är det lättaste att få honom att svälja, för den får inte tas tillsammans med måltid utan den ska tas en timme före.


Men vi kämpar på med Nico, min älskade lilla hund, han är faktiskt mitt allt. Jag älskar den hunden så mycket att det är sjukt! Hunden är verkligen människans bästa vän, man kanske inte förstår det om man har hund själv men gud va kul det är att få komma hem varje dag och möta någon som är överlycklig att man kommit hem, underbar känsla! (:


PUSS

Kommentarer
Postat av: Jouline♡

Usch för sånt här :( det gör ju så ont i matte hjärtat och se när ens hund/hudar mår dåligt. Hoppas söta lilla Nico repar sig helt från detta :)

kram!

2011-11-09 @ 14:00:04
URL: http://stylebyjouline.blogg.se/
Postat av: e S o h

håller med dig, hunden är en människans bästa vän. saknar min hund nå otroligt mycket, det blev väldigt tomt när han försvann.. dom sätter verkligen sina spår i ens liv (:

2011-11-09 @ 20:55:44
URL: http://esohlbeerg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0