Blir fundersam ibland

Ganska ofta känner jag att jag inte räcker till
Att jag inte är tillräckligt duktig
Nästan varje dag faktiskt
Jag vill så mycket men hinner så lite
Jag skulle göra allt för mina vänner
Men ibland känns det som att hur mycket jag än försöker så når det inte fram
Att jag faktiskt gör mitt bästa precis som du själv
Ibland känns det som att man inte ens får chansen att visa att man bryr sig
Kan man inte något direkt så blir någon ledsen/besviken
Och det får mig att må så grymt dåligt
Jag har som en inre stress hela tiden typ hoppas dem vet att jag finns här
Jag är på ett sätt lite av en ensam varg och har inte behov av uppmärksamhet/uppvakning varje dag
Jag är gärna hemma och bara gör det jag själv vill
Men jag umgås gärna också
Men så kommer man tillbaka till tid
Jag satsar verkligen mitt allt på att hinna med allt och alla
Ta hand om hunden, träffa vänner, träffa familj/släkt, sköta skolan
Men ofta känner jag mig oduglig
Små saker kan få mig att känna så och jag blir livrädd
Att någon ska bli ledsen av det
Och ofta vill jag så mycket men jag har så mycket att göra som jag inte bara kan släppa sådär
Och skolan är viktig för mig så den tar all min tid
Man kan aldrig göra alla nöjda och det skrämmer mig
För något sånt här litet som att försöka vara den perfekta tjejen funkar såklart inte
Men ändå får det mig att må så dåligt om jag inte lyckas

Jag tror och vet att många känner igen sig men jag tror också att ibland glömmer vi bort att tänka efter och blir sura/irriterade för fort för små saker som tillslut blir stora saker för att man förstorar upp sånt. Kände att jag var bara tvungen att skriva av mig och som vanligt, det är inte riktat mot någon men sen om man tar åt sig så är det ju en tankeställare för en själv. Det här är några av dem djupaste tankarna som surrar runt i min hjärna ni får ta del av och jag hoppas att ingen missförstår mig, jag är ju bara människa med en massa tankar.

PUSS

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! :D Nu har jag äntligen skrivit klart andra delen av novellen och du hittar den på: http://marcuswoxter.blogg.se/2012/february/novell-blod-i-snon-del-2.html#comment



Kram :D <3

2012-02-17 @ 18:26:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0