Människor

Jag tror att alla människor man möter i livet möter man av en anledning, man lär sig alltid något av alla dessa olika personer. En del gör dig starkare en del gör dig ledsen och en del blir dem som alltid kommer finnas där. Jag ångrar aldrig att jag lärt känna någon för jag har lärt mig så mycket om vilka som betyder något och vilka som inte gör det, vilka man passar med. För alla människor passar helt enkelt inte ihop. 

Jag har blivit så sårad och undrat hur elaka människor egentligen kan vara men jag har också älskat och älskar, jag har mött någon som gör att jag nu mera vill gå upp på morgonen och möta dagen för jag vet att då får jag vara med honom, han jag älskar så mycket att jag skulle göra vad som helst för att hålla honom lycklig. Jag har också min bästa vän som jag älskar nå otroligt mycket och som alltid finns där precis som jag gör för henne! Denna vänskap är få förunnad, alla har inte en bästa vän, en vän man kan prata om allt med men jag har det och du är en av världens finaste människor Hanna, låt aldrig någon intala dig något annat! 

Sen är det alla dessa andra människor som man möter på ens väg i livet, som du trodde var något speciellt men som visa sig inte alls vara så. Vissa människor kräver så mycket av en att man liksom inte vet hur man ska vara och jag har mött flera människor som varit så men det har stärkt mig och fått mig att inse vilka som faktiskt betyder något. Jag har ännu en fin vän som alltid kommer ha en speciell plats i mitt hjärta även fast du bor 80mil bort, så de få gånger per år vi har chans att ses så kan vi prata som om vi sågs igår, vi kan dela allt med varandra och vi kräver ingenting av varandra, det behövs liksom inte. Vi är trygga och vet vart vi har varandra, alltid bara max ett samtal bort. 

Jag har även fler vänner och min fina familj. De som jag har känt så länge och inte ens behöver tvivla på. Jag har underbara föräldrar, min mamma är en av de finaste jag vet. Hon betyder allt för mig, hon är min mamma, hon som gör allt för mig och som jag alltid kan vända mig till om det är något. Sen min fina pappa som också alltid finns där och hjälper mig när jag behöver det. Och min farfar han var en av de snällaste jag mött och det kommer alltid göra ont att du var tvungen att lämna mig så tidigt, men minnena av dig kommer alltid leva kvar och jag skrattar ofta åt allt tok vi gjort! Men jag har även världens finaste mormor. Hon som finns där för mig i vått och torrt, är jag ledsen eller bara behöver pysslas om så är det dit jag åker. Som jag sa när jag var liten, även om mormor bara har en krona kvar så skulle hon ge den till mig och det säger väl ganska mycket om min fina mormor? Hon är underbar och jag älskar henne så otroligt mycket och ser upp till henne! Hon är så stark och så vill jag också bli när jag är äldre. 

Och som om inte alla dessa fina människor jag har runt mig skulle vara tillräckligt så har jag även fått lära känna en till fin släkt, Joakims. Även dem har kommit att betyda mycket för mig. Yolanda som vi ofta umgås med och som jag också kan prata med, hon förstår mig och det känns så skönt! Sen jockes fina föräldrar som alltid fixar mat om vi inte orkar en dag och skämmer bort oss på det sättet, dem bryr sig om oss och det känns! 

Ibland har jag dagar då jag glömmer bort alla dessa fina som jag har omkring för att någon människa lyckas sänka mig som egentligen inte är värd att lägga energi på men det är då ens nära finns där och hjälper en upp igen och det är jag oändligt tacksam för!❤️

Kommentarer
Postat av: Josefine Norqvist

Gud så fint skrivet Nathalie!!
Jag är så glad att höra att du har Hanna där och Jocke, och alla andra som gör dina dagar till de bästa! önskar bara att jag var närmare, för att varje dag kunna krama om dig och säga hur glad jag är som har dig i mitt liv, som har dig som min allra bästa vän! <3 Jag älskar dig Nathalie, och jag hoppas att dagarna, eller om de så blir månaderna, går fort fram tills dess att vi ses igen! <3

Svar: Jag önskar också att du var närmare för när du är här så känns allt så mycket enklare! Men oavsett hur långt bort du är så kommer du allltid vara en B mina viktigaste vänner, älskar dig Josefine! <3
Nathalie

2013-10-02 @ 10:49:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0